כתבות
71% מהציבור מצהירים ששיזוף לא מעניין אותם
71% מהציבור מצהירים ששיזוף לא מעניין אותם כך קובע סקר חדש של האגודה למלחמה בסרטן שנערך בסוף חודש אפריל 2006.

אז איך תופסים צבע והסיכונים שכרוכים בכך
ד"ר דרור גוברמן, מנהל המחלקה לרפואה קהילתית במשרד הבריאות עונה לשאלות.
מתוך תוכנית הבריאות של ד"ר קרסו

האגודה למלחמה בסרטן מזהירה את הציבור מפני שיזוף במיטות שיזוף
האגודה למלחמה בסרטן מזהירה את הציבור מפני שימוש במיטות שיזוף, המסוכן באותה מידה כמו חשיפה לאור השמש. מיטות שיזוף פולטות קרינה אולטרה- סגולה הגורמת בטווח הארוך לנזקים בריאותיים מצטברים. חשיפת יתר לקרינה זו עלולה לגרום לפגיעה בעיניים או בראייה, לפריחה, להתקמטות מוקדמת של העור, לריבוי כתמים על העור ונגעים קדם סרטניים, ולסיכון ממשי לחלות בסרטן העור ומלנומה. האגודה למלחמה בסרטן מדגישה כי אין "שיזוף בטוח", אין שיזוף "ללא סכנה" ואין "שיזוף בריא". כל חשיפה לקרינה ממיטת שיזוף, היא כמו חשיפה לשמש, מסוכנת, מזיקה ובלתי הפיכה.



שמש בוגדנית (או: געגועי לימי השיזוף הפרועים), עיתון תל אביב
"...עמדתי לי באמצע החדר והאשה ממול צבעה אותי. כן, כמו שצובעים מכונית, עם אקדח שיורה צבע. אחר כך היא גם העמידה אותי לייבוש מול המאוורר. בבוקר התעוררתי ולא האמנתי."

האם מכונות שיזוף מסרטנות?
חשיפה לקרניים אולטרה-סגולות שנמצאות בקרני השמש וגם במכונות שיזוף מסוכנת לעור, מעלה את הסיכון לחלות בסרטן העור ומאיצה את תהליך הזדקנות העור. ההבדל העיקרי בין חשיפה לשמש לבין שיזוף במכונות שיזוף הוא בסוג הקרניים הנספגות בגוף.

שפריץ והשתזפתם: בלי מיטות שיזוף, בלי קרני השמש, Ynet
קבלו את הטרנד הלוהט של הקיץ: שיזוף ללא עזרת השמש (והכוונה לשיזוף ממש, כולל חום-מוקה ברוח האיים הקאריבים). השיטות: מהתזת צבע, ג'ל או קצף, ועד מיטות שיזוף ואיפור מיוחד. הבשורה לעתיד: גלולה לשיזוף מבפנים