כתבות חזרה לרשימה
אז איך תופסים צבע והסיכונים שכרוכים בכך

מיטות השיזוף הפכו לטרנד לוהט: רבע שעה מתחת לנורות הניאון - וכאילו כרגע חזרנו מהקאריביים. אז איך תופסים צבע והסיכונים שכרוכים בכך

מיטת שיזוף: מאיצה תהליכים טבעיים שנגרמים כתוצאה מחשיפה לשמש וכתוצאה מכך גורמת לפיגמנטציה ישירה ופיגמנטציה לא ישירה של התאים. נשכבים במיטת זכוכית קרה עם משקפי מגן וחוטפים קרניים מחממות למשך חצי שעה. אחרי 5-10 פעמים העור מגיע לצבע הרצוי.

שיזוף בהתזת צבע
שיטה שפותחה מתוך צורך להגן על בריאותם של המשתזפים. שיטה זו יוצרת שיזוף בריא ומיידי תוך 2 דקות בגוון ברונז-זהוב. השיזוף בהתזה מתאפשר על ידי שימוש בטורבינת אוויר מצוידת באקדח שיזוף, בעל לחץ אוויר, המאפשר שיזוף אחיד בתוך 2 דקות. החומר היוצר את השיזוף הוא תמיסה שמרכיבה העיקרי הוא DHA (סוכר תלת פחמני). הוא מופק מגליצרין המצוי בירקות ולכן אינו נספג בגוף וכך נשללת כל אפשרות של רגישות כזו או אחרת. ה-DHA הינו סוכר חסר צבע, אשר במגע עם תאי עור מתים של האפידרמיס יוצר שינוי בגוון העור.

ד"ר דרור גוברמן, מנהל המחלקה לרפואה קהילתית במשרד הבריאות עונה לשאלות:

האם יש למשרד הבריאות עמדה בנושא שיזוף בהתזת צבע?
באופן עקרוני כאשר מדובר בחומרים שמותרים לשימוש אין לנו בעיה, אבל צריך לבדוק מקרה לגופו.
מה עמדת משרד הבריאות ביחס לנושא השיזוף?
אנו סבורים ששיזוף אינו רצוי. החשיפה לשמש צריכה להיות מבוקרת באמצעות קרם הגנה וביגוד מתאים.
אלו סכנות אתה מזהה בשיזוף במיטת שיזוף?
במיטות שיזוף קיימת חשיפת המשתזף לקרינה אולטרא סגולית, המביאה להזדקנות העור, לקמטים וגם לגידולי עור. כמו כן, קיימת סכנה של סרטן העור, ופגיעה במערכת החיסונית.
האם משרד הבריאות מקיים או מתכנן לקיים פיקוח בנושא?
אנו לא רוצים שיהיה שיזוף בחסות משרד הבריאות כי שיזוף עודף בכל ורסיה הוא מסוכן.
מה אם אלה הרוצים להיות יפים ושזופים על חשבון הבריאות?
מותר לשהות בשמש, מותר להתרחץ בים ובבריכה, אך צריך להקפיד על שעות מוקדמות או מאוחרות ולא שעות בהן הקרינה גבוהה כמו בצהרים, כמובן להקפיד על מיגון -קרמי הגנה, כובע ומשך חשיפה לא מופרז יחסית לסוג העור.

האגודה למלחמה בסרטן מזהירה את הציבור מפני שיזוף במיטות שיזוף- כל חשיפה לקרינה ממיטת שיזוף דינה כחשיפה לשמש, ולכן אם בחרתם להשתזף בצורה מלאכותית, היו ערים לכל הסכנות, ובחרו בפתרונות בטוחים.


מתוך תוכנית הבריאות של ד"ר קרסו, 21.2.05